You don't have javascript enabled. Good luck with that.
خبر

اصفهان پلاست، يك برند ملي است/ رشد 3/19 درصدي مصرف در صنعت لاستيك و پلاستيك طي 10 سال اخير

چهار شنبه - 13 آبان 1394 - ساعت 11:07

نشست خبری دهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با حضور گسترده مسوولان این حوزه برگزار شد. 

نشست خبری دهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با حضور گسترده مسوولان این حوزه برگزار شد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رییس دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست گفت: نمایشگاه اصفهان پلاست در چند سال گذشته رشد قابل قبولی داشته و بالاتر از نمایشگاه های دیگر استان ها و منطقه ای ظاهر شده است. 

رضا محتشمی پور با اشاره به این که این نمایشگاه باید به کمک مسوولان استانی و توسعه فضای نمایشگاهی از بیشترین ظرفیت کشور در این حوزه بهره گیرد، اظهار داشت: این نمایشگاه باید از ظرفیت دیگر کشورها در این حوزه نیز استفاده کند چرا که این ظرفیت را دارد که به یک نمایشگاه تمام عیار بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: در 10 سال گذشته، سالانه 3/19 درصد رشد مصرف در محصولات این حوزه را شاهد بوده ایم که عدد بسیار بالایی است و از آن جا که بخشی از محصولات این صنعت، تأمین کننده قطعات مورد نیاز دیگر صنایع است، می توان بخشی از این افزایش را به رشد صنایع کشور نسبت داد.

وی با اشاره به این که 60 تا 65 درصد محصولات این حوزه در داخل کشور مصرف و بقیه صادر می شود، ادامه داد: سال گذشته 3 میلیون تن تولید و 400 هزار تن واردات داشته ایم و البته مشکل تأمین مواد اولیه مانند سال های گذشته همچنان وجود دارد.

رییس دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: رشد سریع مصرف در دهه اخیر باعث شده برخی ظرفیت ها نادیده گرفته شود و در برخی تجهیز و به روز رسانی ها عقب بمانیم.

وی تأکید کرد: تعیین قیمت، استراتژی ما نیست و به دلیل مسوولیتی که دولت به ما سپرده است، درگیر آن هستیم.

همچنین عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری با اشاره به این که نمایشگاه اصفهان پلاست یکی از معتبرترین نمایشگاه های این حوزه است، اظهار داشت: اصفهان یکی از قطب های صنایع پلیمری و در زمینه اتصالات پلیمری، قطب اول کشور است. به همین دلیل این نمایشگاه می تواند در فضایی چندین برابر فضای فعلی، برگزار شود.

محمدرضا شاکری تأکید کرد: اصفهان می تواند نمایشگاه ایران پلاست دیگری باشد و مانند نمایشگاه شانگهای و گوانجو که هر سال در یکی از این شهرها برگزار می شود، ایران پلاست نیز یک سال در اصفهان و یک سال در تهران برگزار شود.

همچنین معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در این نشست با اشاره به این که در استان اصفهان، موضوع خوشه صنعتی پلاستیک از سال 86 آغاز شده، بیان داشت: برای این که بتوانیم برند موفقی در حوزه صنایع لاستیک و پلاستیک داشته باشیم باید از ظرفیت این نمایشگاه ها، استفاده شود و در این خصوص همه شرکت های استان باید وارد عمل شوند.

امیر حاجی پور اضافه کرد: در مجموعه های اقتصادی استان نیز باید هم افزایی اتفاق بیفتد، به عنوان مثال نمایشگاه ها مکان عرضه توانمندی هاست، ما نیز در مجموعه شرکت شهرک ها زیرساخت های صنعتی و اقتصادی را مهیا می کنیم و اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن نیز باید زمینه ارتباطات و تعاملات را ایجاد و تسهیل کنند.  

در ادامه رییس دفتر خوشه صنعتی پلاستیک اصفهان با تأکید بر این که پربار شدن نمایشگاه ها همه بخش های یک صنعت را منتفع می کند، افزود: این نمایشگاه، یک برند ملی است و تنها یک نمایشگاه استانی نیست.

محسن فروغی اضافه کرد: نقش تشکل ها در پویا ساختن یک نمایشگاه، بسیار با اهمیت است و آن ها هستند که می توانند فضای رقابتی نمایشگاه را به سمت نتیجه بخشی هدایت کنند.

همچنین عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و عضو انجمن پلیمر استان با اشاره به این که هدفگذاری تولید 100 میلیون تنی در بخش پتروشیمی ما را به استفاده از ظرفیت صنایع بالادستی و پایین دستی این حوزه ملزم می سازد، ادامه داد: صنعت لاستیک و پلاستیک و پلیمر، در صنایع پزشکی، نساجی، لوازم خانگی، ساختمان، خودرو و نظیر آن کاربرد دارد و همه ابعاد زندگی ما را شامل می شود.

مرتضی بیشه ای افزود: هم اکنون در اصفهان 900 واحد فعال در بخش قطعات صنعت پلاستیک، لوله ها و اتصالات پلیمری فعال هستند که تقریباً نیمی از آن ها تولیدکننده اند.