نمايشگاه بين المللي صنعت پلاستيك،لاستيك و تجهيزات وابسته - آينده بازار چين براي محصولات پتروشيمي ايران، بازار ايمني نخواهد بود
خبر

آينده بازار چين براي محصولات پتروشيمي ايران، بازار ايمني نخواهد بود

جمعه - 15 آبان 1394 - ساعت 22:20

رییس صادرات پتروشیمی جم در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته اظهار کرد: تا چندی پیش بخش اعظم تولیدات پتروشیمی ما به کشور چین صادر می شد اما هم اکنون سهم بازار چین را کاهش داده ایم زیرا آینده بازار چین، بازار ایمنی نخواهد بود.

رییس صادرات پتروشیمی جم در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته اظهار کرد: تا چندی پیش بخش اعظم تولیدات پتروشیمی ما به کشور چین صادر می شد اما هم اکنون سهم بازار چین را کاهش داده ایم زیرا آینده بازار چین، بازار ایمنی نخواهد بود.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، جواد مهدوی افزود: در سال 2013 سهم چین از بازار صادرات پتروشیمی جم بیشتر از 90 درصد بود اما این رقم در سال 2014 به کمتر از 75 درصد رسید و هم اینک بازار هندوستان و جنوب شرق آسیا را هدف قرار داده ایم.

وی تأکید کرد: همچنین یکی از برنامه های استراتژیک ما در اختیار گرفتن بازارهای داخلی است و به همین دلیل در نمایشگاه ها حضور داریم زیرا به دلیل ارایه شدن محصولات پتروشیمی در بورس، با خریداران خود ارتباط مستقیم نداریم.  

وی ادامه داد: در فضای نمایشگاه ها می توان درخواست های خریداران محصولات پتروشیمی را ارزیابی و ارزش گذاری کرد.

وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی مخاطب عام ندارد، گفت: استفاده از کانال های تبلیغاتی مانند تیزر تلویزیونی نمی تواند برای شرکت هایی مانند ما کاربرد زیادی داشته باشد و حضور در نمایشگاه ها برای رابطه برقرار کردن با مخاطب اصلی ما بهترین کانال توزیع اطلاعات است.

وی گفت: دعوت از مصرف کنندگان پایین دستی صنعت پلاستیک در این نمایشگاه می تواند بعد دیگری به این نمایشگاه ببخشد زیرا چهار شرکت تأمین کننده اصلی در نمایشگاه حضور دارند و می توانند مشکلات فنی و کیفی را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایران نگاه مدیران نمایشگاهی به برگزاری این رویدادها نباید درآمدزایی در کوتاه مدت باشد، افزود: حضور برخی مشارکت کنندگان که جزء بنگاه های کوچک هستند به صورت رایگان می تواند بعد از چند سال بازخورد آن نمایشگاه را ارتقا دهد. 

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات پتروشیمی در سطح کشور خیلی بیشتر از میزان نیاز است و بالای 60 درصد تولیدات این بخش به خارج از کشور صادر می شود، افزود: در دوران پساتحریم انتظار می رود تأمین خوراک برای پتروشیمی ها آسان تر شود و هر روز واحدهای جدیدتری وارد خط تولید می شود که همه این عوامل، لزوم کشف و در اختیار گرفتن بازارهای صادارتی و رفتن به سمت بازار کشور هند و جنوب شرق آسیا یعنی کشورهای CIS و ترکیه و اروپا را ضروری می نماید.

وی با اشاره به وجود بسیاری از انتقادات نسبت به ارایه محصولات پتروشیمی تنها از طریق بورس گفت: بورس یک ابزار است و مزایای بزرگی دارد اما در کنار عرضه محصولات در بورس، باید تمهیداتی ارایه شود که پتروشیمی ها خارج از بورس هم بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند.