صنعت لاستیک و پلاستیک
بيشترين مصرف پلاستيك درست پس از جنگ جهاني دوم به عنوان جايگزين ارزان قيمت مواد مرسوم و رايج شكل گرفت اما با وجود گذشت چندین دهه حتي امروز نيز تصور عمومي از صنعت پلاستيك به طور كامل، شفاف و واضح نیست و سهم قابل توجه پلاستيك در ارتقاء سطح كيفي و استاندارد زندگي به خوبی تبيين نشده است. با اين حال در بسياري از زمينه ها مواد پلاستيكي جايگاه مناسب خود را در بازار يافته اند كه از جمله آنها مي توان به صنعت برق، ساختمان سازی، بسته بندی، صنایع خودروسازی، مبلمان و لوازم اداری و خانگی، تجهیزات صنعت حمل و نقل، تجهيزات صنعتي، صنعت عکاسی، تجهیزات پزشکی و صنعت کفش اشاره کرد. این ها تنها بخشی از فهرست بلند بالای كاربرد پلاستيك ها در دنیای امروز است.
 
با این گستره وسیع، این صنعت نیازمند برنامه ریزی دقیق و کارشناسی بر بازارهای داخلی و بازارهای هدف برون مرزی است. با ورود هیأت‌های تجاری خارجی به ایران در ماه‌ های اخیر، رایزنی برای از سرگیری مناسبات تجاری با شرکت‌های تولیدکننده در بخش‌های مختلف آغاز شده است. به عنوان نمونه انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک کشور آلمان، از بازگشت مجدد به بازار ایران خبر داده است. این شرایط، فرصت بسیار مناسبی است که ما نیز آغاز کننده سوی دیگر این تعامل و ارتباط دو طرفه بوده و از طریق شرکت در نمایشگاه ها، حضور در بازارهای خارجی و هدف گذاری مؤثر در بازارهای داخلی کشور بتوانیم ارزآوری و درآمدزایی این صنعت را مطابق با ارزش های آن به پیش برده و بهره وری دست اندرکاران و فعالان این بخش را افزایش دهیم. یازدهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، فرصتی است تا بتوان این زمینه را در حد توان و نیاز، توسعه داده و مهیا ساخت. استان اصفهان به عنوان یکی از سه استان نخست کشور در زمینه ظرفیت های صنعت لاستیک، پلاستیک و پلیمر سال هاست یکی از کیفی ترین نمایشگاه های کشور در این حوزه را با برند " اصفهان پلاست" برگزار کرده است.
 
شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و شرکت متحدان آریا، ضمن تقدیر از شما مشارکت کنندگان،بازدیدکنندگان، مسوولان و حامیان این نمایشگاه امیدوار است در این دوره نیز بتواندبخشی از ظرفیت های این حوزه را به خوبی، به نمایش گذاشته و در  راستای اهداف این صنعت گام بردارد.